piątek, 4 kwietnia 2014

Loxon 5% czyli.. jak zniszczyc wlosy!!?

Jak wiecie od poczatku terapii wypadalo mi wiecej wlosow. Poczatki grudzien-styczen byly okropne, ale w Lutym sytuacja nieco sie polepszyla. Pewnie bym nic nie robila z wlosami, gdyby nie fakt, ze pod koniec marca wypadlo mi wiecej po umyciu niz ostatnio. Nie liczylam wlosow, ale przerazilam sie nie na zarty. Od konca terapii minal wtedy nie spelna miesiac, moje problemy powinny sie skonczyc :( Cos jest nie tak!!??
Udalam sie na rejon na zmniejszenie dawki Loxonu, bo w owym czasie rowniez i tarczyca zaczela sie normowac... Wszytsko ,tylko nie wlosy :( Doktorowa polecila mi wizyte u dermalologa, z  racji tego ,ze terminy byly zajete a mi zalezalo na czasie postanowilam udac sie na rejon, do tej pani ,ktora przepisala mi Aplicort E. Z poczatku nie przypadla mi ta pani do gustu, ale chcialam wtedy ratowac wlosy i to bylo moim celem.
Na drugi dzien juz siedzialam w fotelu u lekarza,ona nigdy nie robila mi badan, wysluchala mojej historii, domyslen ze to najprawdopodobniej od Interferonu i ze ostatnio sie pogorszylo, a dodatkowo odstawilam leki antykoncepcyjne co moglo sie tez przyczynic do problemu. Zapytalam czy jest jakis skuteczny srodek, ktory zahamuje to wypadanie, bo obawiam sie lysej glowy w przeszlosci..
No i dostalam upragniona recepte na Loxon o stezeniu 5%.
Po drodze chcialam przeczytac opinie o produkcie, ale bylam w parku jeszcze z dzieckiem i za bardzo nie mialam jak :( Kupilam spryskiwacz w drodze do domu. Zaplacilam ok 43zl za buteleczke 60ml.
Bez zastanowienia po powrocie do domu, zerknelam szybko na ulotke w ''skutkach ubocznych'' bylo napisane, ze po pierwszych 2tyg kuracji moze nastapic ''zwiekszone wypadanie'' i utrzymywac sie do okolo 4tyg. Myslalam ,ze ''zwiekszone'' to moze z 20 wlosow wiecej, ale skoro ma pomoc i wstrzymac skutecznie wypadanie to czemu nie??
Spsikalam, na ulotce bylo napisane, by psikac nie wiecej niz 10 razy. Psiknelam 14, poniewaz 10 nie starczylo na cala glowe. No i stalo sie... na dugi dzien zauwazylam, ze wypada mi wiecej wlosow z rana niz dotychczas. Poszlam umyc glowe pod prysznicem. Mylam, mylam i czulam ,ze woda w prysznicu stoi i nie chce splynac... Zauwazylam wtedy potezny kukiel w odplywie , skutecznie blokujacy zejscie wody. Zebralam wlosy i postanowilam policzyc, mokre jeszcze nie wygladaly tak tragicznie, ale jak wyschly.. Zobaczcie sami:
Mega wypadanie, po prostu obled!! Naliczylam 550 wlosow i nie moglam wyjsc z podziwu!! Glupia, wkrecilam sobie ,ze to ''cisnienie prysznica'' przyczynio sie do tej utraty...  Spsikalam drugi raz wlosy zaraz po umyciu.
Wieczorem tego samego dnia zaczelam czytac opinie na temat preparatu i zdebialam! Preparat na lysienie adnrogenowe, psika sie go na lysa skore, nie na wlosy ,bo otwiera luski i powoduje wypadanie!! Boze, coz za denna dermatolog mi go przepisala! Faktycznie wlosy nigy odrastaja, ale najpierw musza wypasc! To nie dla mnie, ja nie mam juz z czego gubic wlosow, bo moja glowa i tak jest mega przezedzona po interferonie, tarczycy itp. Zasnac nie moglam po tym wszystkim, zastanawialam sie czy te dwa uzycia az tak wplynely na cebulki? Czy wypadna wszystkie?
Nastepnego dnia wrocilam do przeszlosci, do lutego-czasu gdy wlosow wypadalo mniej... Przypomnialam sobie, ze w owym czasie stosowalam polecany juz na terapii przez inne osoby szampon Dermena.
W poniedzialek polecialam po szampon i kupilam tez chwalony na forum zel Dermena. Chcialam kupic odzywke, ale pamietam, ze na ulotce od szamponu bylo napisane, ze dobrze wspomoc kuracje z zelem. Zel mial lepsze opinie ,wiec stawialam na niego. Zel i szampon:

 W drugi dzien po umyciu kupilam zel i odrazu wmasowalam w skalp. Trzeci dzien postanowilam umyc wlosy, oczywiscie liczylam sie z tym, ze Loxon pogorszyl ich stan i ze pewnie znow wypadna. Myslalam, ze bedzie jak ostanio,ale nie bylo tak zle. Naliczylam wtedy 370 wlosow.

1 komentarz:

  1. Jeśli masz typowe androgenowe wypadanie to Loxon 5% jest jak najbardziej ok, ale w sumie kobiety powinny stosować 2%, ale z trzeciej strony 2% prawie nic nie daje.... Sam minoxidil nie ma szans zadziałać, może nawet znacznie pogorszyć sprawę, dermena to syf i ściema, podobnie jak dx2 totalna porażka. Dobrze jest dodać do kuracji Nizoral 2% bo likwiduje łojotok, łupież i ma lekkie działanie androgenowe. Ja osobiście stosuję minoxidil Kirkland 5% (2x dziennie), do tego Nizoral 2% (1x dziennie) i trzymam na głowie ze 3h. :P I efekty zaczynają się wypadanie ustało i pojawił się mały odrost i zagęszczenie, ale stosuję to od 2 miesięcy wiec na efekt trzeba poczekać przynajmniej ze 4 miesiące.

    OdpowiedzUsuń